21 August 2011

The making of Biskot raya.......

hehe kalau ikutkan tarikh tinggal lagi 8 hari lagi nak raya..td baru la g shopping beli barang-barang tuk wat biskot nye.. perancangan awal nak wat dalam 4, 5 jenis je biskut raya ni..tapi da tambah-tambah dengan biskut yang mama nak buat, ngn yang ada tambah last minit, xtau la ada berapa..

so misi di awal pagi (pagi ke? dalam kol 11 baru kua uma, emm kol 11 tu kre pagi la kan, so pagi jela) aku bersama-sama mama n adik bergerak ke Cowboy (tempat ni jual barang-barang secara borong n agak murah la tu yang g sini je) mencari barang-barang yang di senaraikan awal-awal lgi.. berbekalkan list barang yang xbpe panjang

ni la list nya.. abaikan yang 135 tu ye..xtermasuk dalam senarai
aku, mama n adik mencari barang-barang tersebut. well oleh kerana misi shopping kami kali ini tidak disertai pleh ayah, maka barang-barang yang xde dalam senarai pun masuk ke dalam troli. dan pencarian kami itu berlangsung selama 4jam. penat xya cakap la. aku rasa cm ley kurus klu tolak troli tu hari-hari, berat woo....
ni separuh penuh. ada lagi yang diambil tp xlarat dah nak mek pic troli yang penuh tu..
sampai je rumah, sort la barang-barang, mane bekas-bekas tuk biskut tu soh dak adik basuh. dengan rela hati tanpa di suruh banyak-banyak kali dia menurut. haha ini sangat ajaib ye. kenapa? sebab dia da xsabar dah nak wat biskut.
biscuit workshop :p
proses mengayak tepung-tepung gandum :)
dak adik dan tepung-tepung nya

tepung dalam bekas comel
roasted almond..yummy~~

b4 masuk dlm oven
melting in the oven
oleady baked....
ready to be keep n eaten :).. looks yummy
ini la kisah kronologi biskut cip coklat adik..kalau xde pape mlm ni bersambung lagi misi membuat biskut ni...misi biskut aku n mama lak..hehe akan di upload kronologi dan jln cerita nye ok.. :)
bau biskot ni je dah mengoda kami-kami pembuat biskut ni...xsabar nak tgu waktu buke n rasa biskut ni hehe....maaf ye jika ada yang terliur tgk pic ni :)

No comments:

Post a Comment