18 March 2010

Plain but colorful............

Plain but colorfull...kosong tp berwarna-warni...cm xlogik je kn..emm tp tu la knytan yg dpt org simpul kan ari ni...ada org yg ckp lets my life plain but colorful...nak tau maksud yg org smpul kn???tp ada kaitan dgn relationship la..eemm bia xde gf o bf..tp hidup ni sntiase meriah..kt xsmsti nyer meriah klu ada bf o gf..n kt xsmsti nyer xmeriah klu xde mereka..yg ptng kt ada kwn2 n fmly yg sntiase ada disisi kt...wlu apa keadaan pn..wlau situasi apa pn...eemm ada org yg xley idup klu xde gf o bf??is it true??klu btl,cmner dia survive ms kecik dlu??ms tu dia xde gf o bf rite???tp knp da bsr2 ni xley hidup tnpa mereka lak?? statement ni xdtuju kn pd sesapa...juz tuk renungan sesama...org ckp yg bek tu kt kongsi sesama...tul x??jgn la ble nak mkn br nak sesame..

Life kt sentiase ceria wlu kt down cmner pn...ttp ada yg sudi mbntu wlu hnya mndgr..mereka xpnh abai kn kt..tp kne ingt gak...ada yg amek tau hal kt tuk banding kn kt dgn mereka o org len..tp kt xtau spe yg cmtu n spe bkn kn..so kt kne sntiase kne sngka bek pd org...ble kt sngka bek pd org,org tu dgn sndri nye akn sngka bek pd kt..eeemmm life ni mmg short...pd org yg rs dia short..tp kne la isi kn ruang ms tu dgn sebek2 nyer...ada kn ms tuk mereka2 yg syg pd kt..xkre la spe...

Emmm bout the crush tu...xtau la cmner nak wat..1 moment i think he is ok wif me..n the next he is not..relationship ni plik....tu yg org ley smpul kn la..eemmm more bout that kne tny pemikir yg hndal...org bkn org sastera yg pndi bermain kata2...org hnya sorg insan yg kerdil....i do read something that i came across in 1 of my fwen fb...sorry if i took diz witout ur info..but i like the words in it...

Saya suka tengok jari awek saya...
Cantik betul... Sungguh!
Sampai takut nak pegang...
Bukan takut patah...
Tapi takut nanti jari kitorang tak boleh tolong each other
Di satu hari yang giler forever depan yang maha Esa...

Saya suka tengok rambut awek saya...
Cantik betol... Sungguh!
Sebab tu saya belikan tudung...
Bukan sebab jeles orang lain tengok jugak....
Tapi takut nanti terbakar dek api neraka
Di suatu hari yang giler forever

Saya suka tengok body awek saya...
Cantik betol... Sungguh!
Sebab tu saya belikan dia telekong
Supaya mase die jumpa dengan Kekasih die Yang Utama
Dia lagi cantik dan berseri menghadap Nya.
Saya pun tumpang dapat pahala. Pheh syoknye...

Saya sedih tengok awek saya
Tak tido, tak makan rindu kat saya...
Saya pun macam tu jugak,
Ada problem yang sama..
Die tanya apa ubatnya?
Saya pun bagi die Quran untuk penenang jiwa...
Semoga lebih cintakan Nya dari saya...

Saya sedih tengok awek saya
Selalu pesan macam-macam kat saya...
"Makan, minum, drive elok-elok tau..
Nanti awak sakit saye susah ati bla bla bla bla" katenya...
Tapi bila tengok movie sama-sama burn asar maghrib gitu
Die tak kata satu aper pun...
Berdosanye saya....

Kesimpulannya saya memang sayang dia...
Nak jumper die giler forever...
Yang forever punye forever...
Di dunia dan akhirat terutamanya,
Janji nak share heaven sama-sama...
Bahagia selamanya...

Semoga kami saling mengingati,
Dosa sendiri pun infiniti...
Nak tanggung dosa dia lagi pulak lepas ni...
Semoga kami menginsafi diri...
Ya Allah ampunkanlah kami....
Semoga kami dapat bersama selamanya nanti...

Semoga kt akn jd bgni wahai kwn2 ku yg gurgurl...n kamu pn akn bgni wahai kwn2 ku yg boys....cina tu bkn terletak pd nafsu...tp pd rs tnggung jwb yg tmbul pd dri sesorg tu...rs syg...tp jgn lbh...pd gurls out there,bukti cinta tu bkn kt yg ptt bukti kn dgn mnyerak kn apa yg xptt..tp tu tnggungjwb boys tu bukti kn...cmner???good question...dgn mjd maruah diri wanita e2...dgn mnepati janji yg di buat...jnji pe??jnji nak sehidup semati...syg selama nyer...tu bukti cinta lelaki...yg ptt lelaki lakukan...lelaki harus mgambil berat soal cinta ini..n gurls please jgn amek ksmptan ble org ckp yg lelaki harus pgg pd jnji nyer..u guys pn ptt jg diri msing2...tuk yg da rs diri tu kurang sempurna,msh smpt lg tuk kt smpurna kn diri kt...pepatah mgatakn pmpuan yg bek tuk lelaki yg bek...there still many nice guys out ther that is meant 4 u...4 mens, boys,women and men yg rs nak couple2 tu pk dlu da bersedia kah anda tuk mmikul tnggungjwb yg agak brt ni??cpl ni bkn takat suke2...cpl ni mmrlu kn iman yg tersgt la hebat..klu iman kt lemah,jgn la pk nak cpl dlu...tkt t mgundang dosa lak...

Emmm skng ni br org sedar yg tnggungjwb nak cpl tu tersgt la besa...n iman org lom ckup kuat tukk jd seorg muslimah yg bek sprti kte2 tu...so let the crush b a crush...n klu ley nak klr kn dia dr ati ni..krna dia blm layak lg dok kat cni....he is nobady 2 me...klu pn dia ada perasaan yg sama...tp klu iman kami xckup kuat,org harap kami msing2 ckup kuat tuk harungi sume ni...

Klu ley org nak cpl tp mcm kwn....cmer lak ye??eemm ngn kwn2 kt xde bersntuhan...xde perasaan yg mmbwa ke maksiat...tp kt ni manisia je kn..xtau la...tu la sbb kot skng ni mls nak cpl2...juz nak tmpu kn pd study...then kje 4 a year o 2..then klu ada jodoh, n ada org yg latar blkng yg elok2 minang org trme je...ikt la plihan org tua..sbb nyer??xnak la terjerumus ke lmbah n perasaan yg xelok...buat ms ni hnya kwn2 je allow 2 b near me..klu ada yg tersuke ke apa ke...(cheh perasan je ada org suke kat diri tu..)hrp smpn la dlu perasaan tu...eemm wgen the rite tym came u will definitely know it...

Pjg gle kli ni ye...sure bosan nak bc....neway pd sesapa yg berjaya bc smpi cni tu many thankz to u la....the longest i ever wrote...n pd hari yg sepatut nyer org ada test..huhuhuhuhu ko mmg gle fiza...tym2 cmni lak nak wat luahan perasaan...kla need 2 return back 2 my paper...thnkz again..

~Daaaaaaa~~

No comments:

Post a Comment