05 August 2011

Persahabatan 10 tahun

ahh aku sedih..kenapa aku sebagai best fren dia yg kenal dia dari kami form 2 terpaksa melupakan begitu sahaja. aku tau kamu tunang dia. tapi kamu kena la faham juga yang aku dan dia hanya kawan baik. dan mungkin dia mengangap aku sebagai seorang adik sahaja dengan perangai ku ini. kamu, aku tidak mintak lain. faham lah hubungan kawan baik kami ini seandainya kamu tunang dia. aku gadis, aku tahu perasaan kamu, tapi faham la juga perasaan aku. aku tidak punya ramai kawan baik dia salah seorang nya, kalau aku kehilangan dia, apalah yang ada pada ku lagi? dia yang paling faham aku, perangaiku, keinginan aku. kamu kenal dia baru 2 tahun, tapi kenapa persahabatan aku dengan dia yang berusia 10 tahun harus berakhir kerana kamu cemburu akan aku dan dia? 

aku sedih kamu tidak faham akan dia, tunang mu. tidak yakin dengan perasaan dia. demi oersahabatan ini juga, aku merelakan melupakan persahabatan kami demi kamu. kerana kamu kebahagian dia. biarlah aku sendiri. melihat kebahagian mu dan dia. dia ibarat abangku. aku mahu melihat kamu dan dia bahagia. cuma 1 pinta ku, jangan lah kamu melupakan aku pada hari bahagia kalian. aku sentiasa mendoakan kebahagian kalian.

dan kesekian kalinya, air mataku tumpah gara-gara ini. melupakan sahabat terbaik dan terapatku demi kebahagian kamu. hati ku menangis. hati ku terhiris dengan kata-kata mu. tiada yang lebih bahagia dengan melihat kebahagian terpancar di wajah kalian-kalian. 

semoga berbahagia kalian. tentang aku, jangan la kalian ambil kisah. tersentuh hati ku membacanya. dia tetap kawan ku dunia akhirat. kamu juga sudah ku anggap kawan ku. biar ku derita demi kawan-kawan ku..

 dulu, kita bergini.
kini, kita tidak lagi kwn baik..maaf kan aku sahabat. ini untuk kebaikan mu juga. dan untuk menggelakkan dari diri ku dipersalahkan.

8 comments:

  1. La Tahzan.. Besabarlah.. apa yang terbaik,doakan krbahagiaan dia. Jangan hancurkan kebahagaiaanya erk...InsyaALLAH ade hikmah disebalik setiap kejadiaan ALLAH..=)..

    ReplyDelete
  2. sentiasa mendoakan yang terbaik untuk dia..n kebahagian dia.. tq along :)

    ReplyDelete
  3. okeh..ur welcome..apapun wish u the best. Semoga menjumpai penganti yang lebih baik dariny..=)..

    ReplyDelete
  4. Sahabat yang sangat memahami sukar dicari saat da tua2 ni..hehe terharu ble td dia call tny npe len mcm..haisshh kwn da lme, ble len cket dia ley bc.. :)

    ReplyDelete
  5. hehe..biasa dah tu..kawan yang betol-betol memahami memg susah untuk diganti kan..=)..

    ReplyDelete
  6. sgt2 susah...harap akn ada kwn yg btl2 memahami..hurmm

    ReplyDelete
  7. InsyaALLAH..semoga awk menjumpainya..tapi ia tidak dapat dicari dalam masa yang singkat..kan??=)..memerlukan masa..

    ReplyDelete