29 January 2011

mengerti la hati aku

aku tau aku da musnah kan kepercayaan mereka terhadap aku..tapi aku xdapat elak..sebab nya dia ada di saat aku perlukan sesorg tuk aku luah kan apa saja..dan dia memahami..aku bersyukur..tolong jangan judge aku dari segi aku berjanji..aku akan tunai kan apa janji aku..tapi bukan sekarang...bukan dengan tiba-tiba..kau orang pernah dengar kawan datang dan pergi??aku xmahu jadi seperti itu...

aku tau ini untuk kebaikan aku..tapi bersabar sebentar dengan sikap ku..dengan degil ku..aku mengaku aku degil...tapi kau orang paham kan apa itu sabar..aku hanya manusia biasa..yang bisa melakukan kesilapan..yang mempunyai hati dan perasaan..dia juga begitu..lain la kalau akuini robot yang mana kau orang boleh pogram untuk mengikut kata-kata kalian..aku bukan begitu..dan ketahuilah ini life ku..

bukan aku maksudkan aku tidak hargai kalian dalam life aku..aku sangat hargai..sungguh..percaya la..ouh aku lupa kalian tidak percaya aku lagi..

*diam*

aku hormat kalian sangat-sangat..tapi tolong faham aku...

aku tahu aku salah..dan ini aku tujukan khas pada kalian yang aku mohon maaf..jauh dari lubuk hati aku..aku sungguh mohon maaf...

aku mahu kongsi ini dengan kalian..tapi kalian pasti akan memintas kata-kataku..aku hanya mohon kalian dengar cerita ku..dengar dan senyap..tahu apa yang aku rasa..

*diam lagi*

ahh!!aku rindu sahabat ku..dia akan dengar apa saja kataku...selesai cerita..dia ulas..kalau aku salah..marah aku..tegur aku..kalau aku betul..marah dia..haha aku rindu kau senget!!mana kau???!!!

tapi kau jauh dari aku sekarang..aku rindu saat-saat itu..saat-saat aku cerita ceritera aku..ceritera dia..ceritera kami...ceritera kamu...aku rindu..kamu memahami aku sesunguh kamu..kamu faham aku...senget, aku nangis saat ini..nangis kerana rindukan kamu..aku ada masalah..aku perlukan telinga dan fikiran kamu..tapi kenapa kamu jauh??aku benci begini...

*nangis semahu ku*

aku mahu pinjam bahu mu...aku mahukan pelukan kelegaan...aku mahukan kamu ada di sini..aku ikut kata mu...walau lambat..kamu xpernah marah kalau aku lambat dengar katamu..kamu tegur dan tegur dan aku sedar..kamu sayang aku..terima kasih untuk jadi sahabatku..

*lap hingus dan air mata*

kamu tidak pernah membenci diriku..tidak pernah luntur kepercayaan kamu terhadap ku..walau aku degil..tapi kamu tahu hati aku bagaimana..orang lain tidak bisa paham hati dan perasaan aku..cuma kau..kau seorang..cepat lah kau hadir kembali dalam hidup aku...

*nangis kembali*

kau tahu aku lemah kalau orang itu kawan aku..kau tahu aku lemah kalau hati dan perasaan terlibat..kau tahu aku lemah saat ingin melukakan hati orang..walau hati kau aku lukakan..maafkan aku sahabat..

*diam.tahan air mata*

dan kini..kerana satu hati aku luka kan kembali banyak hati..sahabat, tolong aku..aku mahu lari dari semua ini..aku perlukan kau...sangat-sangat...sahabat, aku perlukan pelukan hangat kau dan kata-kata kau untuk aku..aku mahukan kau saat ini..

siapa-siapa tolong hadirkan dia di depan mata aku sekarang..aku hanya mahukan bahu dia tuk menghambuskan semua yang ada di benak ku...aku tak tertahan lagi ni..aku telan..telan semua apa yang aku rasa..sampai aku lakukan sesuatu yang kau orang tidak suka..maaf sekali lagi....

*diam.tunduk*
*senyum hambar*

aku mohon maaf kalian......

No comments:

Post a Comment